יום רביעי, 2 באפריל 2008

למה מדעי המחשב בחטיבות הביניים?











למה מדעי המחשב בחטיבות הביניים?
מדעי המחשב משמשים כתשתית למקצועות מדעיים אחרים, כאשר באמצעות לימוד התכנים כבר בחטיבות הביניים, מאפשרים ללומד להתנסות בשיטות חקר ועבודה בתחום זה, ולהכין את הלומד בצורה טובה יותר ,לקראת לימודיו בחטיבה העליונה.
כתיבה בשפת מחשב בהיותה שפה מתמטית,משפרת את יכולתם המתמטית והמדעית של התלמידים , ולמה לא להתחיל זאת כבר בחטיבות הביניים?
מחקרים שנעשו בקרב סטודנטים הלומדים תכנות בתיכון/אונברסיטה,הצביעו על קשיים בלמידת הנושא , חלק מהלומדים מגיע עם מידע שגוי בלמידת הנושא (Murtagh, 2001) , אם כך למה לא לטפל בהם כבר בחטיבות הביניים?
כתיבת תוכנה הינה שימוש בשפה פורמלית לתיאור תהליכים ולפתרון בעיות, פפרט (papert ,1980) כותב בספרו שבניגוד ללימוד בסביבה ממוחשבת בה המחשב נועד "לתכנת" את התלמידים,כאשר התלמידים מתכנתים את המחשב,הם רוכשים שליטה על אחד הכלים הטכנולוגיים החשובים בדורנו,בנוסף הם נחשפים לרעיונות עמוקים של מדע,מתמטיקה ובנית מבנים אינטלקטואלים.
הרווי (Harvey, 1991) כותב ששפת תכנות היא שפה מתמטית ופתרון בעיות נעשה ע"י חשיבה מתמטית הדורשת משמעת וחשיבה רצינית, אם כך מדוע לא נאפשר ללומדים בחטיבות הביניים , לטפח את המוטיבציה וההתלהבות ע"י הוראת הנושא בסביבה מושכת ומאתגרת,תוך התבססות על בנית פרויקטים, הקרובים לעולמם של התלמידים?

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

לימודי מחשבים והנדסת תוכנה הם תחומי לימוד מאד מבוקשים עם תנאי קבלה גבוהים