יום רביעי, 12 במרץ 2008

מטרת הקורס "מבוא למדעי המחשב"

מטרות הקורס

ברב חטיבות הביניים לומדים התלמידים אורינות מחשב - שימוש בתוכנות קימות כמו word, powerpoint, לפעמים גם excel , מעט מחטיבות הביניים חושפות את התלמידים להכרות עם תחום מדעי זה.

חשיפה לתחום מדעי המחשב מאפשרת לתלמידים הכרות ראשונית עם תכנים מרכזיים של מדעי-המחשב,תוך דגש רב על פיתוח החשיבה המדעית, המהווה חלק מהגרעין הבסיסי של ידע מדעי-טכנולוגי.

מטרות נוספות:

פיתוח יכולת חשיבה אלגוריתמית, מיומנויות לניתוח ופתרון אלגוריתמי של בעיות.
הגברת המוטיבציה ללמידת מדעי-המחשב.
פיתוח יכולות תקשוב: שימוש טבעי וקבוע בסביבת למידה מתוקשבת, שימוש בקבוצות דיון, הורדת משימות מהאתר וכד'.
פיתוח יכולת ההכוונה העצמית של הלומד תוך הגברת אחריותו ללמידה.
פיתוח יכולת העבודה השיתופית של הלומד.
הגברת המוטיבציה להצטיינות שכן משולבים בהוראה הערכה ומתן הוקרה לפרויקטים מצטיינים.

5 תגובות:

נעמה אמר/ה...

מספר שאלות
למה חשוב לחשוף דווקא למדעי המחשב ?
התיקשוב - הוא אולי אורינות המחשב המפותחת ביותר , האם את רואה יתרון להתיחס אליו דווקא במקצוע מדעי המחשב.
הפעם האחרונה שעבדתי עם לוגו היתה לפני המון שנים (17 בערך) , אפשר קישור לדברים שהתלמידים עושים איתו?
ואם אפשר הסבר למה לוגו? ולא משהו עדכני יותר , C# או JAVA ?

אנונימי אמר/ה...

הי זהבה ,
באיזה אופן מתבצעת הערכה במקצוע זה , והאם העבודה יחידנית או קבוצתית ?
דפנה

זהבה ויצמן אמר/ה...

נעמה שלום!
בעקבות שאלותיך החשובות, החלטתי להרחיב את הבלוג ולהתיחס אליהן. ראי הרחבה בבלוג.
את האתר אינני יכולה לקשר, משום שהוא קשור לרשת אורט, שמות תלמידים,תמונות וכו (איסור...)אבל בהחלט, אני יכולה לשלוח לה פרוןיקטים לדוגמא, האם יש לך MicroWorldsPro כך תוכלי לראות אותם?
אם יש עדיין שאלות, אשמח לענות

זהבה ויצמן אמר/ה...

דפנה הי!
חלק מהפעילויות הן יחידניות וחלק משותפות, בתחילת הקורס, כל תלמיד עובד באופן עצמאי, מוריד את המטלה מהאתר ומתמודד עם הקשיים, ככל שהפרויקטים נעשים יותר מורכבים, אני מאפשרת לתלמידים שרוצים ליצור פרויקט משותף, כאשר כל אחד צריך לכתוב מסמך המגדיר מה חלקו בפרויקט.
יש לנו פעילויות משותפות, כמו הערכת פרויקטים, חידונים ודיוני כיתה.
הערכה בקורס מורכבת מרמת הפרויקטים (ויש בערך כ-6 בכל מחצית) מהשתתפות בקבוצות דיון, פעילות באתר, רמת יזמות עצמאיות, ועוד הערכה לפעילויות שונות כמו "מורה לרגע", כיצד העריכו פרויקטים של אחרים.
השנה אני מתכוונת להציע לכיתה שאת פרויקט הסיום נעשה על נושא אחד "60 שנות מדינה", כאשר כל קבוצה תיצור פרויקט בתחום אחר, לא בטוחה שזה ילך, כי הנושאים המושכים יותר את התלמידים זה משחקים שהם יוצרים, ואני לא מכתיבה את נושאי הפרויקט...
מקוה שעניתי.
זהבה

אנונימי אמר/ה...

לימודי מחשבים והנדסת תוכנה הם תחומי לימוד מאד מבוקשים עם תנאי קבלה גבוהים